Wednesday, January 28, 2009

Tupai ku...

salam...(iramakan dlm syair)

tersebutla kisah, seorang pemuda, tertinggal pasport holder kat surau IMS,
dia menyesal tak berkesudahan, sambil balik kerumah, dgn kehampaan;


sepanjang masa, dia berdoa, agar pasportnya tak meningalkannya,
kerana ia, teramatlah penting, sebagai pengesahan, diri si perantau.

Duh... cut the crap...
Tym balik2 jer rumah + tersedar yg aku tertinggal pasport holder tu, nasib baik la ada due tlg bukak pintu rumah coz kunci dlm PH tu, then due p hantar hulwan...so aku srg2 la dlm rumah... then kat pintu kaca balkoni kami tu, aku nampak ada seekor tupai sdg mengintai2...

aku ketuk2 la pintu kaca tu tp dia tak gak lari... so aku ambil camera and tangkap gambar...

then aku try la bukak pintu tu, nak tgk dia lari ke tak, then dia tak lari, tp semakin dkt ngan aku, then coz takut dia gigit tgn aku, aku biar jak dia masuk dlm rumah :P

tgk gelagat tupai nie mmg melucukan ler... terlupa yg aku tertinggal PH aku ( now i mention it...teringat balik..)

then sampai satu tahap, i think what if i take it as a pet?

then aku pakai glove and tangkap tupai tu...well of course la dia lari2 + aku kejar2 :P

then dpt gak :D

dia try gak gigit tgn aku tp ada glove :P

aku letak dlm kotak and bagi kacang + air dlm tutup botol utk dia :D

emm...come to think of it, mesti dia rindu family dia kan... so i make an oath :
"kalau esok aku p surau IMS, and pasport holder aku masih ada kat situ + my pasport , I'll let u go" ( well its a bit hard for me to make that oath coz its my first pet at India and its soooooo cute!

but for the sake of my pasport, daku tetap melakukannya :/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keesokan harinya, aku bgn awal and ambil bas ngan senior seawal jam 7pg... sampai2 kat IMS, terus cek surau....then...

Its There!!!

OMG!! how i'm very thankfull to the GOD :D

I'm happy for my passport, but a bit sad coz have to le my pet go... so aku sms la due suruh lepaskan tupai tu... :(

nanti la aku upload gambar tupai tu ocz takde masa skrg utk upload...

got to go readers~

salam~

No comments: