Thursday, September 16, 2010

EXAM!!!!

Ok exam habis dah... finally, bru leh main laptop dgn hati yg tenang lolz~

Banyak sgt nak citer, ramadhan, exam practical and theory, smal2 event even then large 1... TO MANY!!! and yet im quiet lazy to write all that... so bagi rumusan la ek ( although BM aku A2, rumusan yg teruk, but i'll try my best lol :p )

Exam Practical aku ... Haizz..

Pharmacology was GREAT!!! Lolz :p (maybe coz i prepare a lot kot)

MICROBIOLOGY WAS HORRIBLE!!!! Aku tak tidur malam kot hafal fungus2 and ulat2 tuh! then tym lecture tanya2...everything got mixed up like scramble egg lolz >.<

Forensic was so - so... Boleh lulus kot...

Pathology tak tau nak kata apa... spotters was bad... Drawing slide i got correct both! Thank GOD! then the viva was horrible.. HOD tanya " what is the cause of fatty liver" aku jawab " Trauma, malignancy etc" HOD " u got it all wrong" I were/was (tah bad grammar lol :p ) OMG!!! Then i laugh~ Lolz.. nasib baik HOD cool jer..

Ok settle pasal Practical.. although banyak nak gtau actually... but its ok lol :p

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Then utk theory exam. Ok.. frankly speaking, takde satu pun yg aku yaking lulus...

Because I'm satisfy with my FORENSIC first IA marks, aku tak struggle utk 2nd IA.

Because MICROBIOLOGY need both first and 2nd IA togather with 3rd IA, I struggle to mugging up all those answer... I guess, I still need more effort...

Because I fail my PHARMACOLOGY in 1st IA, I struggle a lot also, I guess the time i spent to memorize all those drugs not enough to get good marks...

Because I fail my PATHOLOGY paper in 1st IA, I really hope I get good marks if the question I've read appear in the examination paper question... But I guess there's no short cut in this... ( Patho paper bru habis td actually.. ada citer best gak antaranya :

~ Lecturer tu rasa area2 kami nak meniru then dia berdiri dpn kami for like 30 min till the MCQ paper collected... so mmg tak leh tgk tepi2 la hahaha!
~ Tym jawab essay, leh gak berinteraksi sesama kawan... like me , most question yg kuar tu aku tak terbaca.. then start la kitaorang nak silent discussion by?? Jeng3! tulis soalan belakang kertas soalan :p

Syaza yg kat sebelah kanan aku tulis kat aku " Emphysema PLZ?? " ...I was like okayyy...aku pun tak baca... so aku pandang faiz sebelah kiri aku.. tulis belakang paper gak " Emphysema plzzz???... then tym aku nak tutup kertas tu jatuh atas lantai... and bahagian belakan exposed showing EMPHYSEMA PLZZ???.. I WAS LIKE OMG!!!! sebelum lecturer tu berdiri utk tlg aku amik kertas tu, aku dgn strugglenya hulur kaki amik kertas tu! ( sebab meja tu susah giler nak kuar).. Phew~ dpt gam amik... aiyoo.... next time be carefull *sigh~

emm... tu jak la kot pasal exam.... banyak gak citer tp malas nak citer kat sini.. nanti la kalau aku teringat perhaps aku leh post new entry titled " korang tau tak?? " something like that kan?? :p

Then pasal someone close to me... or perhaps I'm the only 1 think that I'm close enough~ ( sambung new entry lol :p )

2 comments:

Siti Syazwan said...

okes. ak nmpk kejadian tu. nmpk si faiz tulis besar2 cirrhosis tu ap? emphysema yg jtuh ko kais2 pun ak nmpk. dr blkg, ak pn rs nakkkk gelak. la, ms mcq tu ak nk tlg tp korg xtoleh3 blkg. bsr kot ak tulis jwpn. ap2 pun. ak nye exam super teruk.huhuhuhuhuhu:9

Wan Mohd Rashid said...

Hahaha lolz, ko la, kalau ckp tu agak2 la, tetiba kuat volume ko, terus lecture spot ada org nak meniru hahaha!