Friday, April 17, 2009

Jumaat???

Hari nie, semua benda mcm tak kena, dah la solat jumaat td pun...tah la mcm tak cukup org jer ( <40 )... then diorang ckp boleh jer solat coz nie bukan negara kita + tgk pendapat mazhab lain ler..and so on la hujah2 diorang... so ikut jer, coz kalau nak p masjid lain pun dah lambat dah... harap2 la ok solaj jumaat td...

Then p ikut fatah beli brg, p maha bazar, tp tutup...opss lupe lak coz hari jumaat, so owner dia p solat then tutp sekejap ler... tp takkan la tgu kan... so p la Smart, tp brg2 yg fatah nak beli utk majlis makan2 dia takde plak kat situ... so p la City Supermarket dkt Shriram. Malangnya tutup gak tp bukak balik jam 3.30 ( btw tym nie dah 2.50 )... emm...so p la kubera jap utk lunch.

Kat kubera, try la Chicken Stick dier yg baru diperkenalkan.... ada banyak pilihan sos dia, aku pilih brown sauce, Fatah pilih Mexican sauce.. then dah sampai makanan tu, try la.... OMG! sedap ooo!!! Better then relish punya chicken stick la and full ayam ( coz kat relish bawah ayam tu diorang tambah tepung so nampak banyak la coz ayam dia bagi sikit jer ).. Mmg best la kat kubera nie... harga dia agak mahal la... Rs 110 for 1 chicken stick... well... once a while kan :p

After makan tu, p CS... beli2 brg... then P surau F15 utk ambil kuali + talam2 utk masak2 ahad nie... Then lalu swimming pool shriram tu... aku tanya la kat pak guard pasal swimming pool tu.

"Hello! " aku berkata...

Pak Guard (PG) : Yes?

When is u cleaning ur swimming pool?

PG : daily at 11.30 am and 3pm.

( OMG! This is just great! So rummor ttg swimming pool kat shriram yg kotor tu tak betul la! )

Aku : Then u open when?

PG : ^$&&(*)*)*__()%&^$#$#@$#@!$# ( dia ckp dlm india, aku tak paham, tp yg aku tau mcm bunyinya dia nak ckp other then masa cleaning dia, open for public ler )

Aku : Thanks! :P

emm.... so, kalau nak ajak kwn mandi swimming pool, tak yah la dtg divya coz nanti kwn luar kena bayar rs100! Better p jer shriram kan? :P

~~~~~~~


Then balik ke Grapes View utk ambil brg2 aku, coz hari nie nak balik Divya....



~gtg reader. dah siap kemas brg and nak berangkat dah nie :P

~salam :D

3 comments:

drbalqis said...

rashid,jelesnya ko kat india.aku nk sgt pg sna.sukaaanya mknan india.tanah tumpah darahku,lalala

Wan Mohd Rashid said...

haha, ok gak ar kat sini just skrg nie panas terik sgt... nasib baik banyak masa dlm kelas jer... kalau tak sah la aku jadi makin hitam :P

hfz said...

rasyid..kalo nk solat jumaat yg xcukup 40 org,mgikut mazhab syafie,xblh..
tp kalo kite ad ilmu lebih mengenai mazhab yg lain,kita ble aplikasikan nye dgn syarat kita memahami dan ad ilmu..pendapat yg mengatakan

"then diorang ckp boleh jer solat coz nie bukan negara kita"

sbnrnya salah,bukan tmpt menjadi
ukuran dlm menentukan sst perkara