Wednesday, May 16, 2012

Special Day for a Special Person

Hari guru,
Juga hari jadi ibuku,
Dia yg berada disisiku,
Dari aku lahir hingga perjalanku berbatu2.
Sentiasa ada disitu menunggu,
Aku kembali dari perantauanku.

Dia yg mengajar erti hidup,
Dari bait kata,
Juga pengalaman bersama,
Membina satu insan, Aku.

Rasul yg tercinta,
Dengan sabdanya tentang ibu,
Cukup mengambarkan tingginya darjat,
Atas para panggilan duniawi,
Bukan hanya tinggal nama,
Tapi juga dibawa ke Syurga.

Walau jarang kita bicara,
Walau jarang bersua muka,
Walau jauh merentas dunia,
Walau dipisah jurang masa,
Aku masih seperti dulu,
Tidak akan ubah, perasaanku,
Aku sayang akan Ibuku.

Selamat Hari Jadi.

p/s :
Maaf ketandusan idea,
kata tidak lagi indah,
walaupun mungkin tidak pernah,
tapi tetap mencuba sedaya upaya.

Hambar sikit la hahaha. Lama x buat, almaklumlah hohoho :D

Mendoakan agar mama terus mencuba untuk mendapatkan kasih sayang Ilahi. Ingat setinggi mana pun kasih sayang manusia kepada manusia yg lain, Maha Pencipta itu lebih menyayangi kita sesuai dengan sifatNya yg Agung.

Tgk gambar2 kebun2, bunga2, tu, lawa ^_^

Dan ingatlah pada sekalian alam itu( sekecil2 biji benih ) terdapat tanda2 kekuasaan Ilahi untuk mereka2 yg berfikir. Salam sayang dari Bangalore. 

1 comment:

Puteri Purnama said...

Salam dengan doa kasih sayang untuk anakanda Rashid.Terimakasih mengilhamkan puisi manis itu.Ia kekal begitu menjadi catatan kenangan hidup, bahawa Rashid pernah menulis puisi utk.mama sempena 16 mei.

Doa restu sepanjang hidup mu,Allah akan permudahkan segala urusan mu, mendapat keberkatan ilmu, rezeki didunia dan akhirat.Amin. Mama dan ayah sayang kamu .