Friday, May 21, 2010

Saya..

Saya suka mereka. Pada rupa, pada gaya atau pada peribadi? Tidak pasti tapi yg pasti saya suka mereka.

Bulan berlalu pergi, exam silih berganti, tp aku tetap begini, lemah, malas, penat... Bukannya tak cukup tidur (maybe?) bukannya tak cuku duit, tp something missing...

Bila fikit balik, takde pun benda yg missing cuma rasa kekurangan itu ada...

Kerajinan? Keikhlasan? mungkin... ataupun itulah jawapannya... Group posting saya sgt rajin and kalau ditanya jawapan terus keluar dari mulut diorang, tp saya? perlu berfikir panjang ( or tak fikir apa2 >.< )...

Result IA laam dah kuar and Lulus 2 subjek ( Microb & Forensic ) and fail 2 yg lain ( Patho & Pharma ), maybe sebab concentrate utk 2 subjek jer kot...

Tp markah forensic biasa2 jer altough dah buat nota segala... tiada rezeki agaknya...

Skrg waktu utk focus utk 2 subjek yg fail, but the more u study, the more u know that u dont know so many thing... dtg la feeling yg akan fail gak 2nd IA nie, tp still kena struggle... Bila difikir balik, apa yg kurang skrg nie usaha. tp utk tingkatkan or more appropriate using to create the effort is very hard...

Mungkin aku mudah leka, banyak main game, leka kerana mereka? (maybe..) tp itu bukan penyelesaian mahupun bukan alasan yg tepat... maybe it's just I'm too weak... Or was I influenced by the sad song I like to hear? ( alasan lagi..) Alasan demi alasan...

Mungkin saya kena keluar sebentar, berfikir sejenak, bermuhasabah seketika, akan apa yg terjadi skrg nie... mungkin jalan penyelesaian akan terbuka buat saya...

Soal hati akan saya cuba tinggalkan, agar tidak mengangu fikiran...

2 comments:

faiz ck said...

belajar melepaskan..atau melupakan..sukar kan??
soal hati perlu dijaga..jangan ia kotor..moga2 kita dirahmatiNya!

Siti Syazwan said...

wow..btul kata faiz...slmt kmbli memblog!!